Ülkemizde internet reklamcılığı son bir yılda %38'lik büyüme kaydetti

İnternet ReklamcılıkReklam dünyasından paylaşılan "İnternet reklamcılığında 2010 yılı istatistikleri" haberinde, internet reklamcılığının dünya genelinde inanılmaz bir hızla büyüme kaydettiğinden bahsediliyor ve 2010 yılı içerisinde toplam reklam gelirlerinin %15 oranında bir artışla 26 milyar dolara eriştiği aktarılıyor.

Webrazzi Gündem Toplantıları'na konuk olan Nokta Kurumsal İlişkiler Direktörü Başar Ekim'in reklam sektörüne ilişkin aktardığı rakamsal verilere göre medya yatırımlarında 2009 ile 2010 yılları arasında %31'lik bir genel büyüme kaydedilmiş.

Pastadan büyüme bazında en büyük dilimi kapan sektörün %40  ile televizyon reklamcılığı olduğunu belirten Ekim ikinci sırada ise internet reklamcılığının geldiğinin altını çiziyor. Şöyle ki, verilere göre Türkiye’de internet reklam yatırımları 2010 yılı içerisinde %38 oranında büyüme göstermiş durumda.

Bizleri ilgilendiren bir diğer önemli nokta ise, internetin ölçüm oranının televizyona kıyasla çok daha yüksek olması ki bu da örneğin bilgisayar sektörü gibi internet ile yakından ilişkili belirli sektörlere ait bazı markaların reklam anlayışlarının odak noktasına çevrimiçi reklamcılığın yerleştirilmesine yol açar nitelikte.

Bu tür reklamlar içerisinde en sık kullanılan reklam türü ise video reklamlar olduğu belirtiliyor. Bunun sebebi ise video reklamlardan alınan dönüşün banner reklamlara oranla 10 kat daha fazla olması.

Seo

Seo